Det går upp och det går ner

Den här veckan har varit både upp och ner. I tisdags vaknade jag en depression, det var ju inte så roligt. Värst kändes faktiskt jobbet. Jag får ju såna där depressioner typ en gång per år (det har jag ju berättat förut). Dom är ju inte roliga att ha, men det är ett ont måste. På så vis kan jag ju vara på topp med humöret resten av året och ändå uppskatta det. Nä, jobbet kändes inte bra den här veckan. Jag älskar mina arbetskamrater, men jag vill verkligen ha andra arbetsuppgifter (och gärna lite högre lön). Så nu står jag på den där gränsen igen - ska jag leta efter ett nytt jobb, eller ska jag stanna och hoppas på att jag får något annat snart. Det värsta är ju att om jag slutar på jobbet har jag slösat bort ett helt år och så hamnar jag på noll igen (det är ju en chefsposition jag vill ha). Dock är jag väldigt tacksam för utbildningen som jag fick hålla, där växte faktiskt jag (jag stod ju tre veckor och babblade inför folk - det trodde jag aldrig att jag skulle kunna/vilja göra)! Problemet är bara att det saknas jobb i Söderhamn och jag vill helst inte flytta. Jag kommer säkert att vara kvar där när jag går i pension.

Jag har funderat på att skaffa mig en till examen, jag vet dock inte i vad. Mamma tjatar ju om att jag skulle bli en bra lärare, men jag har nyligen jobbat med lärare och de mår inte bra. Många av eleverna är ju skitjobbiga. Så har det säkert alltid varit, men jag tror att det är mer extremt nu än vad det har varit förut. Men yndre barn känns ändå överkomliga, så jag funderar på att bli dagis/fritidsfröken. Helst på fritids för då kan de ändå ta hand om sig själva. Problemet är att man inte blir rik av det heller. Om ni har något förslag på utbildning som skulle passa mig, så säg gärna till. Men det ska vara distans, för jag tänkte jobba samtidigt.

I torsdags gick min lilla depression över (tror jag iallafall, det känns så). Jag hade ju bestämt att jag skulle ut på Muskan på kvällen, så jag drog med Annika, Annica, Kattis, Helena och Johan. Jag var hur taggad som helst! Tog med mig vin när jag åkte till Annika, eftersom jag vet att jag inte blir full på det (jag tycker ju inte att det är speciellt gott). Men tji fick jag. Jag var nog lite mer sugen på sprit än vad som kanske var bra, så jag blev onykter. Det var nog det jag behövde också, om jag ska vara ärlig. Efter 22 så gick vi ner, men det var inte alls mycket folk där. Men vi hade jäkligt kul ändå! Lite senare kom Henke och två av hans kompisar. Tyvärr vann dom quizzet och vi kom sist... Men men, det unnar väl jag dom... inte. Dom funkade och det gjorde inte vi.

Jag sov inte så mycket på natten, jag skulle ju upp och jobba klockan 7, men dagen gick väldigt bra. Efter jobbet hann jag bara hem en snabbis innan Pettson, Anna G, Andreas och Isak kom och hämtade mig. Råd skulle ha födelsedagsfest. Vi åkte bara upp en sväng, men det var jäkligt trevligt där uppe. 

När jag kom hem satte jag igång fejjan (som vanligt, jag är ju beroende. Just nu är det nere och det tycker jag är lite jobbigt... hehe) . Då frågade Henke om jag ville komma över och kollade på en film, så jag åkte dit. Var där till strax före midnatt. Var ju tvungen att åka hem å kolla på Supernatural. Min video har ju gått sönder så jag kan ju inte spela in något. Tror att jag ska ta en tur till Valbo. Jag tror jag ska duscha och åka sen, eller om jag åker imorrn. Vi får se hur det blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0