Nära till jul

Oj, oj, oj! Nu är det nära till jul! Mysigt! Har precis avnjutit Julmelodikrysset, mitt favorit-Melodikryss av dem alla! Om en liten stund ska jag till gymmet. Var dit i torsdags också, men fick avbryta för att jag fick ett blodsockerfall. Jag måste lära mig att inte vänta så länge efter att jag ätit innan jag går till gymmet! Innan det kom, var jag riktig duktig! Men jag gör ett nytt försök idag, det bör gå bättre!

Igår kollade jag på en film, "Precious". För er som inte sett den, ni bör kolla på den! Det finns väldigt lite humor i den, men den är gripande.

I onsdags var jag och käkade på Tranan i Bollnäs, med brudarna på jobbet. Var skitmysigt och allt kostade 25 kr! Det är ju skitbilligt! Gott var det också. Ska åka dit fler gånger, men nästa gång får nog någon annan köra.

Kommande vecka kommer att vara händelserik (jag går ju såklart i pensionärsspåret som vanligt). Therese och Cole landade på svensk mark igår, så imorrn blir det förhoppningsvis gå-bingo med henne. I veckan kommer Anna hem, och dagen innan julafton kör vi på den traditionella uppesittarkvällen med Bingolotto. Under veckan ska jag också försöka ta mig till gymmet innan jobbet. Jag tror på idén men alla andra verkar tycka att jag är galen. Vi får väl se om det fungerar eller inte. Har ju gått upp 5 kg sedan i somras (november och december är inte mina månader, då äter jag alltid för gott), tänkte att jag ska få bort dom till jag ska till Åre v 5. Sen har vi en grej i sommar som jag hade tänkt vara "smal" till också. Så det är hårdträning som gäller nu. Gällande Åre, så ska två av mina jobbarkompisar med också, ska bli superkul!

Jag hoppas bara att jag slipper magsjuka den här och nästa vecka. Det går på jobbet, eller det verkar ju finnas i hela landet. Det skulle ju dock hjälpa till när det gäller viktnedgången, men när man blir frisk så går man ju upp allt igen. Nä, det känns nog bättre att gå på gymmet.

Just det, sen funderar jag på att beställa en tatueringstid. Skulle gärna vilja ha en text på handleden. Ska tänka lite till på det innan jag bestämmer mig bara. Det är ju trots allt något som jag ska ha där resten av livet.

Nu ska jag till gymmet.

Kommentarer
Postat av: Helena

Då kan ju inte köra hårdbantning i jul! Det är ju helt enkelt omöjligt.



Har du den där filmen? Isåfall vill jag gärna låna den :)

2010-12-18 @ 12:07:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0