Tänt var det här!

Vilken dag det har varit! Det har varit mycket jobb, på jobbet idag (man hinner inte lata sig där inte)! Men det är väl inte den "största" händelsen idag.

Igårkväll hade jag och i huvudet och frös så jag gick och la mig redan kl 21 i tron på att jag skulle vara sjuk när jag vaknade. Men icke! När jag vaknade strax före 6 var jag faktiskt pigg, så jag gick upp och duschade och tvättade håret, fixade lunch och gjorde mig iordning. Sen åkte jag hem till Magnus och Carro och bokade tvätt-tid åt dom.

När jag kom till jobbet tänkte göra det lite mysigt, så jag hade med mig två värmeljus som skulle stå i två vanliga glaslyktor. Så tände jag båda ljusen och ställde ner det ena i lyktan. Sen böjde jag mig framåt lite för att ställa det på den uttänkta platsen, och då råkade jag få håret över det andra ljuset... Så håret började brinna! Hann inte tänka utan släckte det med händerna ganska snabbt! Hade det varit någon annans hår så hade det nog märkts, men när jag kluppit bort de "brunna" topparna så syndes det inte, även om håret på höger sida var tunnare längre ner... Men men, det är sånt som händer mig och det kunde ju ha blivit värre! Stank gjorde det iallafall efter!

Imorrn blir det jobb, sen ska jag handla åt Magnus och Carro som kommer hem från Thailand imorrnkväll. Sen blir det till att åka till Bollnäs och käka på Tranan. En av mina arbetskamrater fyller år imorrn (vill inte säga hur mycket, för det får mig att verka supergammal) och så är det 25-kronan/25:an eller vad det nu heter. Man får mat för 25 kr iallafall, och det är tydligen god mat! I like it!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0