Nytt vad

Jag och Markus (på jobbet) har slagit vad om vem som kan gå ner mest i vikt fram till 19 augusti. Han ska åka till Italien då och ska köra på Extravaganza fram tills dess (soppor alltså). Om han kör hela tiden, så är det ju kört för mig, men vi får väl se om han gör det. För min del har det börjat jättebra iallafall! Vi började i förrgår, och redan på kvällen då var jag och Helena A ute och gick Forsbacka runt. Sen igår så började jag kl 11, så då gick jag på gymmet innan (var där 8.15). Jag är riktigt stolt över mig själv! Idag var jag på gymmet efter jobbet, men jag hade kunnat vara bättre än vad jag var, för det kom folk (snyggingar) och störde mig, sen var jag in till Alex och då tog vi en liten promenad. Vi avslutade med tacos! Gott!

Imorse hände en pinsam grej! Jag sov över! Var så slut efter gårdagen, så jag missade tydligen att ställa klockan. Kl 8.18 ringde Lina (jag kollade på klockan innan jag svarade), "Vad gör du?". Jag: "Jag har sovit över", men lätt panik i rösten! Men jag var relativt snabb ändå. Jag kan inte låta bli att skratta åt händelsen (även om den är pinsam och inte alls bra jobbmässigt), men det här är första gången på typ 12 år som jag har sovit över. Jag kommer ihåg första och enda gången som jag sov över, och det var på en frilusftsdag i 8:an (eller om det var 7:an) och jag skulle väcka Magnus också, men så sov jag över (jag stängde av klockan och trodde att jag skulle fortsätta vara vaken) och Magnus blev så sur för att han missade kanotpaddlingen! Nä, det här ska aldrig hända igen.

Nu måste jag gå och duscha, men det värker i varenda muskel i kroppen! Imorrn blir det inget gym, men Forsbacka runt. Jag ska vinna vadet! 5-6 kg ska jag väl kunna klara iallafall. Det som oroar mig lite är semestern, men då tänker jag dricka lite alkohol (eller mycket) och äta gott, men jag ska ändra hålla igång med träningen tänkte jag! Markus kommer ju att bli så nöjd om han vinner, så jag måste ju verkligen göra mitt bästa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0