Sjuk

Nu är det fan 4:e gången det här året som jag är sjuk! Jag hoppas innerligt att "sjukdomen" är räkmackan som jag åt igår. Dock tror jag att det är en likadan magsjuka som jag hade i mars. Symptomen är feber och diarré, vi får väl se om jag spyr något senare.

Den här veckan har det inte varit världens bästa väder, men jag har ändå haft det sjukt bra! Andreas och Jerry kom hit i måndags och åkte hem igår. Behöver jag säga att det har varit fest hela veckan? Måndagen var väl värst för min del, onsdagen var värst för Jerry och Andreas höll sig på en jämn nivå hela veckan. Gårdagen var väl inte så bra, mest för att Andreas åkte hem (de dagar som jag och Andreas skiljs åt är aldrig bra), men sen upptäckte jag ju lite senare att jag var sjuk också. Jag blir alltid sjuk när jag har träffat Andreas, det var samma i både februari och mars. Min chef kallar det "Skånesjukan".

Ikväll har jag planerat världens fest ute i stugan. Jag tänker ha den även om jag har magsjuka. Tänker dock inte dricka nånting, min kropp förlorar ändå så mycket vätska på att vara sjuk, så det vore dumt att ge den ännu större påfrestningar. Nä, jag tänkte hålla mig till nyponsoppa och avslagen cola (inte mig emot). Är lite bitter för att jag blir sjuk när jag har semester OCH när jag har planerat en rolig fest! Men men, jag får ta det som det kommer. Hoppas allt är räkmackans fel och att jag mirakulöst blir bättre tills ikväll!

Kommentarer
Postat av: Helena

Varna alla gäster då, tror inte det är många som vill riskera att utsätta sig för magsjuka... vi kommer inte, hoppas du blir frisk och att det inte är magsjuka! men vi vågar inte chansa iaf.



Kram krya på dig

2010-07-30 @ 11:43:29
URL: http://minbloggpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0