Liten uppdatering på vad som händer här

Det här har varit en väldigt härlig helg! Igår jobbade jag över två timmar (jag erbjöd mig själv). Hade inget speciellt som jag skulle göra på kvällen och jag slutade kl 16, så jag kunde lika gärna stanna kvar. Jag jobbade ändå med det som jag tycker är roligast på jobbet.

När jag kom hem myste jag bara framför soffan och kollade på en film som jag lånat av Markus, "Taken". Den var riktigt bra! La mig redan vid 22.30 och låg ända till kl 10 idag. Snacka om skönt!

Idag har jag varit ner till Gävle på IKEA. Där bjöd dom på tårta! Gott, gott! Köpte två bokhyllor och en hylla till badrummet. Det hela blev INTE billigt... Och det var inte trevligt att bära upp. Varje bokhylla vägde 29 kg! Har inte satt ihop dom än. Sängen är dock full av saker, plockade ur min byrå för att kunna ställa upp hyllorna där istället. Missade alltså Victoria och Daniels bröllop. Men det verkar som att allt gick fint utan mig. Grattis till dem!

Kvällen har varit väldigt lugn. Har kollat tv och bara njutit av att vara själv. Nästa helg är det Midsommar och då ska jag till Helena. Ska bli skönt med en kortvecka! Ska återgå till mina vanliga uppgifter på jobbet den här veckan. Är så tacksam för att jag fick ha utbildning med de nya, min rädsla för att prata inför andra tycks ha försvunnit under de senaste veckorna. Hur skönt som helst! 

Jag berättade att jag klarade mitt teoriprov på jägarexamen, va? Gjorde det i tisdags. Hade precis på poängen, men jag klarade det! Nu oroar jag mig mest för uppskjutningen. Har fått lite bättre koll på hagel, men i tisdags sköt vi för första gången med kula. Det gick inte alls bra. Att skjuta med kula är mycket känsligare än hagel för varje litet andetag man tar, märks jättemycket när man siktar. Dessutom var allt otroligt suddigt i kikaren och sen så var det så jäkla mycket mygg! Pappa kallar mig "extra känslig" mot mygg. Jag hatar verkligen mygg. Jag kan inte rå för det, men dom jävlarna förpestar ju sommaren! Jag tror att jag kommer att vänta med uppskjutningen till i höst. Det är helt enkelt inte säkert att ha mig på banan när det är mygg där. 

Beställde nyss MC-boken. Är ju klar med teorin på jägarskolan, så jag kan ju lika gärna läsa vidare. Får se om/när jag tar MC-kort.

Ska strax lägga mig. Drar lite på det eftersom det (som sagt) är massor av saker på sängen som jag måste plocka undan först! Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0