Karma

Jag funderar på om det här med karma är sant. Anledning 1: I onsdags svullnade mitt öga upp, det var inte jättemycket men tillräckligt för att folk skulle se det om de tittade nära. På torsdagen så hittade jag en stor humla på min disksvamp (den skrämde skiten ur mig). Efter mycket om och men, så lyckades jag få ut den härifrån och lägga den på fönsterkarmen. På morgonen låg den död på samma ställe. När jag vaknade upp på lördagen var mitt öga svullet katastrofalt mycket!

Anledning 2: Idag åkte jag till Gävle och shoppade. Min bil börjar ju bli till åren och dessutom hänger avgasröret lite löst, därför tog jag mammas och pappas Golf. När jag hade åkt kanske 5 mil så började batterilampan lysa. Pratade med pappa som sa att det var bara att köra på (om inget annat hände med bilen). När jag skulle svänga av till Valbo förstod jag att servon hade försvunnit. När jag kom fram var det inte roligt att parkera, ratten var så jäkla seg! Pratade med pappa som frågade om någon rem hade gått av. Kollade i motorutrymmet och nog var det en generatorrem som var av allt. Mamma och pappa lovade att de skulle komma och hämtade mig, men de var ju på väg hem från Dalarna. Så jag shoppade i 2,5 timme. Sen när de kom dit, så sa pappa att generatorn hade skurit sig! Efter att vi ätit på Ikea, så bogserade de hem mig. Pappa ville inte åka E4:an, så vi åkte genom Sandviken och Ockelbo. En resa som egentligen tar typ 50 minuter, tog nu 2 timmar. Var helt slut när jag kom hem, för bromsen var stenhård att trampa på (och det var ju jag som höll tempot) och dessutom spände jag mig hela tiden eftersom jag var orolig att köra in i päronens bil. Jag borde nog ha tagit min egen bil.

Jag längtar till onsdagkväll! Då har jag fyra lediga dagar framför mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0