Nytt jobb på g?

Huvudvärken försvann efter en timmes lur förut. Nu kan jag dock inte sova... Det är väl inte så konstigt heller, jag har ju sovit typ hela dagen.

Kommer ni ihåg att jag skrev att jag råkat söka ett jobb i Uppsala? Hur som helst, så ringde de därifrån i fredags. De skulle dock bara säga att rekryteringsprocessen hade blivit lite utdragen. Jag måste erkänna att jag tycker att det är konstigt att dom ringer sådär - bra, men ändå konstigt. Det borde ju vara några hundra som sökt jobbet, sitter dom då och ringer ut till alla? Om det hade varit jag som var arbetsgivare, hade jag bara ringt till dem jag var intresserade av. Jag tänker alltså utgå i från att dom är intresserade av mig. Man kanske borde sagt direkt att man inte är speciellt intresserad av att flytta till Uppsala...

Just nu trivs jag ändå ganska bra på det jobb jag har. Jag hoppas att jag får en chefs-tjänst snart dock. När jag var och träffade rekryteraren häromdagen så frågade hon om jag ville lägga till något i tidigare ansökan (jag träffade henne gällande en chefstjänst i januari), men det hade jag inte. Hon ställde dock några kompletterande frågor, bland annat om när jag hade bestämt mig att jag ville bli TL. "Det visste jag redan när jag började här", sa jag. "Vaddå, visste du redan första dagen du satt i telefon att du ville bli TL?" "Ja", sa jag. Jag tror att hon blev lite chockad, men jag hoppas att det var bra-chockad.

Jag ska återgå till att försöka sova nu. Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0