Musikkontrast!

Den här veckan har varit till och från när det gäller brahet. Den var väldigt bra i helgen när jag var ner till Stockholm. Turen ner var ju helt underbar tills jag svängde av mot E18. Hade Johans GPS och då tror man ju inte att man kan åka fel - men det kan man. Jag hamnade i Stockholmsskogarna. När jag hade åkt hur långt som helst, så kände jag att jag måste vända. Efter ett tag (10 minuter) så kom jag ut på stora vägen igen. Då ringde jag till Sofie så hon fick guida mig till dom. Jag vill poängtera att jag inte hade gjort något fel med GPS:en! Till slut kom jag fram. Det enda jag hann med var att byta om och sminka mig innan vi skulle dra iväg. Då tog vi tunnelbanan och pendeltåget in still stan och mötte upp Johans arbetskompis på vägen.

Sen gick vi på Hardrock Café och käkade! Det var det coolaste stället jag nånsin varit på! Får ni chansen, så åk dit! God mat var det också! Vi blev kvar där en stund och drack lite, eftersom vi hade ganska mycket tid på oss. Men till slut så åka vi till Hovet, där vi hade platser högst upp! Svindel-varning! Innan Volbeat började spela, så var det två förband. Riktig jävla skit, var det! Det första bandet spelade på trummor och elgitarrer. Samma "melodi" hela tiden. Melodi är att ta i, det fanns ingen melodi i det hela. Dessutom skrek dom hela tiden, det fanns ingen sång och ingen text. När den tortyren var över sa jag och Sofie till varann att det knappast kunde bli värre. Tji fick vi. Då började "Entombed" spela, exakt likadan skitmusik! Ok, de här killarna kunde ju spela, det hördes, men den ack så viktiga melodin saknades även här! Skrik var även "sången" här.

Men efter 2 timmars tortyr (det var verkligen det) så rullade äntligen Volbeats ridå upp! Och var dom bra eller? Ja, det var dom, dom var så grymt jäkla bra! Sången var helt fantastisk (man skulle kunna tro att det var inspelat, men det var det verkligen inte) och musiken var helt underbar. Dom slog lätt Mötley, och den spelningen var också jävligt bra! Jag vill definitivt se dom igen, och jag rekommenderar er att också åka och se dom!

När måndagen kom och början veckade var det skit. Hade en dålig dag på jobbet och sen när jag kom hem fick jag nåt virus på datorn. Så då kunde jag inte ens komma in på Internet. Känslig som man är grinade jag järnet av mig, haha. Mest var jag förbannad för att jag hade tryckt på en knapp som jag inte borde gjort, och att jag inte kunde fixa problemet själv! Dagen efter började dåligt, för jag var fortfarande sur. Men eftersom mina arbetskamrater är så jäkla bra och har så sjuk humor så gick det hela över, dessutom lovade Vedrana att hjälpa mig med datorn.

Dagen efter tog jag med datorn och då fixade hon och Fredrik den, så imorrn ska jag bjuda dom på pizza! Det är dom värd! Faktum är att dom är värd hur många pizzor som helst.

Men vet ni, jag måste faktiskt säga en bra sak om Försäkringskassan! Ok, nu betalade dom ut fel belopp till mig förra året och tvingar mig att betala tillbaka nu. Det är ju sånt som händer, jag bryr mig inte speciellt mycket. Men dom ville att jag skulle betala tillbaka hela beloppet på 4906 kr först och sen skulle jag få tillbaka 2948 istället, det gick liksom inte att betala tillbaka mellanskillnaden. Och när jag pratade med dom så skulle han skicka ut inbetalningskort och samtidigt fixa så att betalningen till mig skulle betalas ut. Men han sa att utbetalningen till mig skulle ske ganska snart och att det inte spelade nån roll om jag hade betalat tillbaka innan eller inte. Jag trodde inte riktigt på honom, men till min förvåning så kom faktiskt pengarna in, innan jag hade betalat tillbaka! Bra gjort av dom!

Nu måste jag gå och lägga mig! Sov gott!



Kommentarer
Postat av: Helena

Haha du är ju jolligare än mig, börja grina för att inte internet funkar... hehe

2010-10-15 @ 12:11:17
URL: http://minbloggpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0