Helsingborg

Har varit i fantastiska Helsingborg i helgen! Det har varit en underbar helg, jag älskar att vara där nere. Det är så vackert där på våren och det är mer grönt än vad det är här uppe. Åkte tåg till Sthlm och flög därifrån till Ängelholm/Helsingborgs flygplats. Andreas hämtade mig på flygplatsen. På torsdagen jobbade Andreas och jag gick ner till stan för att träffa Sara. Vi shoppade och gick och tog en öl på en supermysig krog/restaurang (hade dock varit mysigare om det inte varit sådan blåst ute), klockan var väl 15-16. Älskar att vara ledig och kunna ta en öl när jag vill! På torsdagen shoppade jag och Andreas lite, och vi åkte och hämtade Troberg som också skulle komma och hälsa på. På kvällen satt vi hemma och drack lite, vi blev väl lite onykter alla tre.

På lördagen åkte vi till fantastiska Danmark! Vi åkte båt över vid 12-tiden. De andra tog en öl, själv drack jag vatten. Det tog bara 20 min att åka över. Väl där gick vi till ett torg och tog en öl. Fatta att dom har små korvkioskar där dom säljer öl mitt på dagen och mitt på torget! Fantastiskt! Där tog jag en öl - god var den! Vi satt där och myste ett bra tag men gick sedan till den bästa butiken ever! Det var som ett systembolag, men liknade mer en liten affär à la ÖB. Flaskorna var större än de i Sverige och de var definitivt billigare! Jag köpte en liter Explorer, en liten Absolut Päron och en 75:a med någon likör. Allt för 483 svenska kronor! Det är ju svinbilligt! Hade jag haft mer plats i resväskan så hade jag lätt köpt fler!

På kvällen hade vi fest hemma hos Andreas. Det var hela Åregänget utom Jeannie, samt 4 andra, varav tre var med förra året men inte i år. Jag älskar människorna i Helsingborg! Andreas kompisar är bäst och det känns som ett andra hem där nere. Det var en riktigt rolig fest och roliga människor! Gick dock aldrig ut, kände att det räckte att vara där hemma. Slocknade som en stock när jag la mig, jag hörde inte ens när de andra kom hem - och de hade inte alls varit tyst! Var nog medvetslös ett ta där, hehe.

På söndagen skjutsade Hanna mig till flygplatsen och jag gjorde samma resa hem som dit. Allt gick bra förutom att min väska tog en liten annan tur än tänkt på Arlanda. Det var ett par som av misstag hade tagit min, men tack vare personalen på Arlanda så löste det sig iallafall. Men som sagt, det var en underbar helg och jag saknar redan alla i Helsingborg.

Imorrn ska jag nog gå till jobbet. Regnar det kommer jag att ringa efter pappa, men annars tar jag nog en promenad. På kvällen ska jag till Annika och kolla på en film med henne och Annica.


Kommentarer
Postat av: Helena

Okej det här inlägget handlade typ bara om öl??? Sen när började du ens dricka öl? var väl typ förra sommarn som du köpte några olika sorter för att "lära dig" att tycka om öl och nu är du en öl-lover eller :)

2011-04-13 @ 14:41:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0