Oh, du gamle ovän

En icke kär gammal ovän har kommit för att hälsa på mig igen - Mr Magsjuka. Vaknade upp igår och mådde extremt dåligt. Hämtade en hink innan jag satte mig på toa ifall jag skulle behöva spy samtidigt. När jag hade suttit där i ca 20 minuter, så beslöt jag mig för att åka in till jobbet till 10 istället. Ringde och frågade chefen ifall jag kunde börja då och sluta 17 istället för att sluta kl 15 som jag egentligen skulle ha gjort. Sen gick jag och la mig igen.

När jag vaknade upp mådde jag lite bättre i typ en minut innan jag insåg att jag fortfarande inte mådde bra - dock mådde jag bättre än tidigare, så jag åkte till jobbet ändå. Intalade mig själv att jag hade ätit nåt dåligt. Min chef hade haft magsjuka tidigare i veckan och sa att han heller inte hade spytt något utan att det kommit ut den andra vägen. Hade köpt nyponsoppa och en cola, och det lugnade faktiskt magen på eftermiddagen. Men igårkväll blev det värre. Då var jag på toa ett stort antal gånger, så nu har jag konstaterat att det är magsjuka jag har. Så idag blir det till att stanna inne trots det otroligt fina vädret! Men i smyg älskar jag såna här dagar... Jag har en bra anledning till att stanna inne och titta på tv heeeela dagen! Jag mår egentligen ganska bra, det är bara magen som är orolig och jag inte bör vara mer än 5 meter från toan för att vara säker.

Ha en bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0