Halloj

Var ska jag börja? Bröllopet kanske?

Magnus (brorsan) och Carro gifte sig på midsommardagen. Det var en superbra dag och vi slapp regn! Mina tal och det jag skulle göra gick förvånansvärt bra, men var supernervös! Min favoritstund på dagen var dock i kyrkan när dom skulle säga löftena till varann. Carro är ju superkvinnan själv och släpper sällan fram några känslor, men när hon skulle prata så kom det massor av glädjetårar. Det kanske låter elakt när jag skriver det, men jag menar det i all positiv bemärkelse!

På tisdagen efter bröllopet blev jag sjuk, fick feber och blev väldigt förkyld. Hostade på i typ 3-4 veckor efter så då blev det inte av att träna ett dugg. Där försvann den lilla konditionen som jag byggt upp.

På fredagen innan jag gick på semester gick jag på en intervju för en cheftjänst på jobbet. På onsdagen när jag och Andreas (min kompis från Skåne) satt och spelade Skip-bo så ringde HR-chefen och min nya chef och sa att jag hade fått jobbet. Det gjorde att jag hade svårt att koppla av, allt jag ville var ju att komma tillbaka till jobbet och börja med de nya uppgifterna.

Andreas var här från tisdag till torsdag. På tisdagen hade vi en liten fest, och jag blev lite onykter. Dagen efter var inte rolig, men jag får ju skylla mig själv. På onsdagskvällen åkte vill till Bollnäs och käkade på Tranan. På torsdagen tog vi en liten båtfärd för att fiska. Jag fick napp två gånger, men "bara" en av dom satt fast. Det var en gädda på ca 40-50 cm. Har aldrig fått en fick när jag använt kastspö så det var roligt! Gav dock bort den till mamma och pappa.

Utöver det så har jag inte gjort så mycket på semestern. Har varit in till jobbet några gånger (ser som sagt fram emot att börja jobba igen). Sen har jag faktiskt börjat träna igen! Jag vill och hoppas verkligen att jag fortsätter träna när jag börjar jobba igen. Var iväg i lördags, i måndags och idag. Var ute och sprang förra helgen också, både lördag och söndag, men det är de sämsta träningarna ever! Jag försökte men jag orkade verkligen inte springa mer än 200 meter åt gången. Idag sprang jag dock en km utan stopp - det är jävligt bra gjort för att vara jag! Känner att andningen inte är några problem, det är bara det att kroppen är för tung för att orka längre. Men musklerna byggs ju upp när jag springer också, och dessutom kommer väl några kilon att falla bort som gör det lättare att fortsätta springa.

Har börjat lite med GI också. Har insett att jag är väldigt sockerberoende (läs Sockerbomben om ni vill lära er om det), och äter man enligt GI kommer man bort från kolhydrater/socker och sån't som kan trigga igång beroendet. Går väl bra än så länge, men det känns som att jag äter för lite. Förhoppningsvis blir det bättre när jag börjar jobba, då jag kommer in i rutinerna.

Till helgen är det Strömmingsleken, med andra ord min julafton! Älskar Strömmingsleken! Blev besviken förra året (det var skitdåligt med folk då), men jag tror på det här året. Det är ett mycket bättre datum, och dessutom är Helena med i år igen, jippiiii!

Just ja, har ju varit på två grejer till. En helg var jag, Helena, Per, Alexander, Karro, Johanna, Helena G, Anna G, Andreas, Pettson och Isak ner till Furuvik. Älskar ju karuseller så det var superkul! Helgen före (har jag för mig att det var) var vi på Idrottens dag i Trönö. Vi vann inte, men hade jäkligt kul ändå. Åkte hem en sväng för att duscha på dagen och gjorde en sak som jag verkligen önskar att jag inte gjort (det passar sig inte att skriva i en blogg, men låt mig säga att jag har en bild i huvudet som ALDRIG kommer att försvinna)... Kvällen i Trönö var desto bättre! I år hade de till och med fixat ett Quiz! Det var en superbra dag helt enkelt (förutom det lilla missödet)!

Jag ber om ursäkt för att uppdateringen har tagit så lång tid, och det kommer nog att dröja innan jag skriver igen. Har lite annat att tänka på just nu och jag prioriterar inte bloggen. Ni får hålla koll på fejjan istället. Tycker faktiskt att allt flyter på ganska bra nu. Jag är glad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0