Helg och vad som komma skall

Då var det helg igen. Känns som att veckorna rullar på ganska snabbt nu.

Igårkväll var jag till Hanna på jobbet, tillsammans med Jeannie och Erica. Vi körde "Just dance" på Wii, det var nog en av de roligaste gångerna jag kört det! När vi skulle till att åka hem, så läste Jeannie på fejjan att en annan jobbarkompis till oss hade skrivit att det var 30 grader kallt ute. Inte var det varmt iallafall, men när jag kom hem var det "bara" 25 grader. Idag är det dock 4-5 plusgrader utanför, men det beror på att solen ligger på, på min termometer. Mamma sa att det fortfarande var över 20 minusgrader, så jag stannar nog inne idag.

Ikväll ska jag till Helena och kolla på Melodifestivalen, det ska bli kul att träffa henne för det var typ en månad sen.

De kommande veckorna kommer jag att göra en drastisk åtgärd. Skulle ha börjat i torsdags, men eftersom brudarna på jobbet tvingar med mig ut i Bollnäs nästa lördag, så måste jag vänta till den 28:e innan jag börjar. Tänkte köra Nutrilett i någon vecka. Känner jag mig själv rätt så testar jag väl en påse och inser hur vidrigt det är. Men ändå känner jag att inställningen jag har nu, är rätt positiv. Tänkte köra på en kur så att jag får en liten kickstart.

Den 7:e april tänkte jag ta en tur ner till Andreas, förutsatt att jag får ledigt från jobbet. Sökte faktiskt ett jobb där nere häromdagen. Nu får jag det väl inte, men det kändes som ett jobb för mig, så jag körde på ändå. Det var bara ett vikariat på ett år, men då får jag ju se hur jag trivs där nere. Och min lägenhet här hemma är så billig, så den kan jag behålla ändå, tänkte jag (förutsatt att lönen räcker till). Tänker dock inte vara annat är realistisk i det här fallet, så med största sannolikhet så blir jag väl kvar här som alla tidigare gånger jag har varit inne på samma spår.

Nä, nu är det nog dags för frukost, dessutom ger nog min dator upp snart (dåligt batteri). Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0